ITIL v3 Foundation

  • Algemeen
  • Uitgebreide omschrijving
  • TIL Foundation is het belangrijkste certificaat voor IT-professionals en medewerkers die meer van IT Service Management willen weten. Organisaties die volgens ITIL werken gebruiken het complete ITIL-examenprogramma om personeel rol gebaseerd op te leiden. Hun ITIL-competenties laten hen beter presteren en samenwerken.

    Voor wie?

    De doelgroep voor het ITIL Foundation certificaat in IT-servicemanagement bestaat uit:

    • mensen die behoefte hebben aan basiskennis van de ITIL-structuur en willen weten hoe ITIL kan worden gebruikt om de kwaliteit van de IT-servicemanagement binnen een organisatie te verbeteren
    • IT-medewerkers die binnen een organisatie werken waar ITIL is toegepast en aangepast en die geïnformeerd willen worden over en vervolgens willen bijdragen aan een doorlopend serviceverbeteringsprogramma

    Tot de doelgroep behoren o.a. IT-medewerkers, businessmanagers en proceseigenaren.

    Resultaat

    Na het volgen van de training heb je kennis en inzicht verworven over de volgende onderwerpen:

    • servicemanagement in de praktijk
    • de levenscyclus van een service
    • belangrijkste principes en modellen
    • algemene begrippen
    • geselecteerde processen, rollen en functies
    • technologie en architectuur
    • ITIL-kwalificatieprogramma
  • ITIL Foundation is het belangrijkste certificaat voor IT-professionals en medewerkers die meer van IT Service Management willen weten. Organisaties die volgens ITIL werken gebruiken het complete ITIL-examenprogramma om personeel rol gebaseerd op te leiden. Hun ITIL-competenties laten hen beter presteren en samenwerken..

    Voor wie

    De doelgroep voor het ITIL Foundation certificaat in IT-servicemanagement bestaat uit:

    • mensen die behoefte hebben aan basiskennis van de ITIL-structuur en willen weten hoe ITIL kan worden gebruikt om de kwaliteit van de IT-servicemanagement binnen een organisatie te verbeteren
    • IT-medewerkers die binnen een organisatie werken waar ITIL is toegepast en aangepast en die geïnformeerd willen worden over en vervolgens willen bijdragen aan een doorlopend serviceverbeteringsprogramma

    Tot de doelgroep behoren o.a. IT-medewerkers, businessmanagers en proceseigenaren.

    Vooropleiding

    Wij veronderstellen dat je een goede basiskennis van algemene IT-principes en van beheerprocessen hebt.

    Resultaat

    Na het volgen van de training heb je kennis en inzicht verworven over de volgende onderwerpen:

    • servicemanagement in de praktijk
    • de levenscyclus van een service
    • belangrijkste principes en modellen
    • algemene begrippen
    • geselecteerde processen, rollen en functies
    • technologie en architectuur
    • ITIL-kwalificatieprogramma

    Inhoud

    In deze training leert u de basisbegrippen van ITIL, zoals:

    • de positionering van een dienst
    • de ontwerpcriteria
    • de service lifecycle fasering
    • de functies en processen binnen elke fase
    • de continue verbetering.

    De theorie wordt toegankelijk gemaakt met verschillende praktijkopdrachten. De training is een uitstekende voorbereiding op het examen.

    Opbouw en duur

    De training duurt 3 dagen. De lestijden zijn van 09.30 - 16.30 uur.

    Examen

    De training kan worden afgesloten met het examen ITIL Foundation van APMG. Het examen wordt afgenomen in het Nederlands, bestaat uit 40 mutiple choice vragen en duurt 1 uur. Het examen wordt in principe op de laatste trainingsdag afgenomen.