ITIL Foundation

ITIL Foundation is het belangrijkste certificaat voor IT-professionals en medewerkers die meer van IT Service Management willen weten. Organisaties die volgens ITIL werken gebruiken het complete ITIL-examenprogramma om personeel rol gebaseerd op te leiden. Hun ITIL-competenties laten hen beter presteren en samenwerken.

Voor wie?

De doelgroep voor het ITIL Foundation certificaat in IT-servicemanagement bestaat uit:

  • mensen die behoefte hebben aan basiskennis van de ITIL-structuur en willen weten hoe ITIL kan worden gebruikt om de kwaliteit van de IT-servicemanagement binnen een organisatie te verbeteren
  • IT-medewerkers die binnen een organisatie werken waar ITIL is toegepast en aangepast en die geïnformeerd willen worden over en vervolgens willen bijdragen aan een doorlopend serviceverbeteringsprogramma

Tot de doelgroep behoren o.a. IT-medewerkers, businessmanagers en proceseigenaren.

Resultaat

Na het volgen van de training heb je kennis en inzicht verworven over de volgende onderwerpen:

  • servicemanagement in de praktijk
  • de levenscyclus van een service
  • belangrijkste principes en modellen
  • algemene begrippen
  • geselecteerde processen, rollen en functies
  • technologie en architectuur
  • ITIL-kwalificatieprogramma