Klantgericht corresponderen

  • Algemeen
  • Uitgebreide omschrijving
  • Brieven en e-mails zijn het visitekaartje van een bedrijf of organisatie. De eisen die aan een zakelijke brief en e-mail worden gesteld zijn dan ook hoog: een duidelijke lay-out, een logische volgorde van de informatie, helder taalgebruik dat is afgestemd op de klant. Je wilt niet alleen je boodschap efficiënt overbrengen en het gestelde doel bereiken, maar ook dat de klant positief terugkijkt op het contact met jouw bedrijf of organisatie. Pas dan maak je van brieven en e-mails een visitekaartje voor je bedrijf of organisatie.

    Voor wie?

    De training Klantgericht corresponderen is bestemd voor iedereen die brieven schrijft of er verantwoordelijk voor is. Een specifieke vooropleiding is niet vereist. Een goede beheersing van de Nederlandse taal is een vereiste.

    Resultaat

    Na afloop van deze training kun je klantgerichte brieven schrijven, die voldoen aan de eisen van deze tijd.

  • Brieven en e-mails zijn het visitekaartje van een bedrijf of organisatie. De eisen die aan een zakelijke brief en e-mail worden gesteld zijn dan ook hoog: een duidelijke lay-out, een logische volgorde van de informatie, helder taalgebruik dat is afgestemd op de klant. Je wilt niet alleen je boodschap efficiënt overbrengen en het gestelde doel bereiken, maar ook dat de klant positief terugkijkt op het contact met jouw bedrijf of organisatie. Pas dan maak je van brieven en e-mails een visitekaartje voor je bedrijf of organisatie.

    Voor wie?

    De training Klantgericht corresponderen is bestemd voor iedereen die brieven schrijft of er verantwoordelijk voor is.

    Resultaat

    Na afloop van deze training kun je klantgerichte brieven schrijven, die voldoen aan de eisen van deze tijd.

    Vooropleiding

    Een specifieke vooropleiding is niet vereist. Een goede beheersing van de Nederlandse taal is een vereiste.

    Programma

    Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

    • Zeven succesfactoren
    • Strategisch communiceren 
    • Klantgericht communiceren
    • Correct en verzorgd communiceren
    • Informatie verstrekken en vragen
    • Commerciële brieven
    • Slecht nieuws brengen en verzoeken om betaling
    • Klachten beantwoorden
    • Standaard correspondentie
    • Tips voor e-mail- en faxberichten

    Certificering

    Na succesvolle afronding van de training ontvangt de deelnemer een bewijs van deelname

    Opleidingsduur

    Deze training duurt 1 dag.

    Lesmateriaal

    Het lesmateriaal wordt tijdens de training uitgereikt.

    Cursusplaats

    De training wordt gegeven in Heerenveen.